Тим за идентификацију даровитих ученика (ИОП3)
Тим ће у школској 2024-25. радити у следећем саставу:
Р.б. | Име и презиме | Радно место | Задужење |
1. | Јадранка Чавић | Психолог | члан |
2. | Гордана Новаковић | Наставница српског језика и књижевности | координатор |
3. | Драгана Керкез | Наставница математике и хемије | члан |
4. | Милица Међеши | Професор разредне наставе | члан |
Акциони план рада:
Оперативни циљ | Активности | Индикатори | Носиоци активности | Време реализације |
Идентификовање даровитих ученика | Анализа рада одељења и индивидуални разговори са ученицима | Стручна већа праве спискове потенцијално даровитих ученика | Натсваници разредне и предметне наставе, психолог | 1.квартал |
Евидетирање даровитих ученика | Формирати базу података даровитих ученика | У школи формирати базу података | Координатор тима и психолог | 1.квартал |
Укључивање даровитих ученика у центар за даровите „Душан Васиљев“ у Кикинди | Презентација од стране наставника предметне наставе и састанак у оквиру центра | Извештај тима за даровите | Координатор тима | Септембар |
Обогатити планове рада редовне наставе и непосредне припреме за час у складу са смерницама из предметних програма | Израда непосредних припрема за час у којима ће бити уврштени садржаји, методе учења/наставе и активности примерене даровитим ученицима | У припреме за часове редовне наставе уврштене активности које се односе на рад са даровитим ученицима | Наставници у школама у сарадњи са Тимом | Континуирано |
Обогатити планове рада додатне наставе у складу са смерницама из предметних програма | Израда планова рада додатне наставе у којима ће бити уврштени садржаји, методе учења/наставе и активности примерене даровитим ученицима | У припреме за часове додатне наставе уврштене активности које се односе на рад са даровитим ученицима | Стручни активи у сарадњи са Тимом | Континуирано |
Унапредити компетенције управе школе, наставника и стручних сарадника за рад са даровитим ученицима кроз континуирани професионални развој | Организовати обуке за наставнике за рад са даровитим ученицима | Организована обука | ЦСУ Кикинда | 3. и 4.квартал |
Унапредити квалитет такмичења применом више облика провере знања и вештина | Подржати организовање научних, спортских и уметничких кампова, сајмова и манифестација, као и посете стручним и културним институцијама и сличне активности | Подржано по 1 камп, сајам, манифестација и друга активност | Министартсво просвете, ЦСУ Кикинда, локална заједница, удржења грађана | Континуирано |
Омогућити коришћење стручне литературе из различитих области | Унапредити постојеће уџбеничке комплете у складу са смерницама из предметних програма | Унапређено додатних три уџбеничка комплета | Школа, локална заједница | 4.квартал |
Обезбедити механизме за праћење и евалуацију рада са даровитим ученицима | Организовати праћење процеса идентификације и рада са даровитим ученицима на нивоу школе | Припремљен извештај о идентификацији даровитих ученика и извештај о раду са даровитим ученицима | психолог, Тим за даровите ученике, школа | 3. и 4. квартал |
СТРАТЕГИЈА РАЗВОЈА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ ДО 2030. ГОДИНЕ
Посебна пажња ће бити посвећена подизању осетљивости и компетентности запослених у школама за препознавање ученика изузетних способности у оквиру редовне наставе и редовних школских активности, а тежиће се и успостављању модел установа. Формираће се база података о установама, организацијама, друштвима, стипендијама, програмима и пројектима намењених ученицима са изузетним способностима.
Развијање и остваривање обуке намењене подизању осетљивости и компетентности наставника и стручних сарадника у школама за препознавање ученика изузетних способности у оквиру редовне наставе и редовних школских активности.
- Број акредитованих обука намењених подизању осетљивости и компетентности наставника и стручних сарадника у школама за препознавање ученика изузетних способности у оквиру редовне наставе и редовних школских активности
- Број наставника и стручних сарадника који су похађали обуке намењене подизању осетљивости и компетентности за препознавање ученика изузетних способности у оквиру редовне наставе и редовних школских активности
- Број успостављених модел-установа са добром праксом у раду са ученицима изузетних способности
- Успостављена база података о свеукупној понуди активности и расположивим могућностима материјалне подршке ученицима и студентима изузетних способности
Формирање базе података о установама, организацијама, друштвима, стипендијама, програмима и пројектима намењеним ученицима са изузетним способностима.
Идентификовање модел-установа (школа) са добром праксом у раду са ученицима изузетних способности.